ساعت گارمین اپیکس نسل 3

سری اپیکس یکی از پیشرفته‌ترین و پرمیوم‌ترین سری‌های گارمین بحساب می‌آید. ترکیبی از طراحی مقاوم با صفحه نمایش لمسی AMOLED و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای فعالیت‌های خارج از خانه. ما شاهد انتشار Gen 2 در سال 2022 و به دنبال آن یک نسخه موقت در سال 2023 بودیم. با این حال، بسیاری از طرفداران ساعت گارمین مشتاقانه منتظر Epix Gen 3 هستند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و تاریخ احتمالی انتشار این ساعت گارمین می‌پردازیم.

شرکت گارمین هنوز به‌ طور رسمی در مورد ویژگی‌ها و انتشار این محصول اعلام نکرده است. اما می‌توانیم بر اساس الگوهای انتشار قبلی و بازخورد مشتری حدس‌های دقیقی بزنیم.

تاریخ احتمالی انتشارساعت گارمین Epix Gen 3

بیایید نگاهی به برنامه انتشار گارمین تا کنون بیندازیم.

  • ساعت گارمین Epix (Gen 1) در ژانویه 2015
  •  ساعت گارمین Garmin Epix (Gen 2) در ژانویه 2022
  • ساعت گارمین Garmin Epix Pro (Gen 2) در می 2023 منتشر شد.

همانطور که از اطلاعات انتشار بالا مشخص است، گارمین هفت سال کامل طول کشید تا نسل اول ساعت اپیکس را به روز کند. اما قطعا، ساعت گارمین Epix Gen 3 خیلی قبل از سال 2029 خواهد آمد!

شرکت گارمین استراتژی بروز رسانی دستگاه‌های خود را هر دو سال یا بیشتر اجرا کرده است. گاهی اوقات نسخه‌های بین interim دارد که در این صورت زمان انتظار نیز کاهش می‌یابد. اولین نمایش Epix 2 Pro در سال گذشته، یک نمونه علنی برای این داستان است.

بر این اساس، ما پیش‌بینی می‌کنیم که ساعت گارمین اپیکس نسل 3 در سه‌ ماهه چهارم سال 2024 یا سه ‌ماهه اول سال 2025 عرضه شود. نمایشگاه CES 2025 در لاس‌وگاس هم فرصت خوبی برای نمایش و انتشار این ساعت می‌تواند باشد. برای یادآوری، اپیکس در اواخر ژانویه 2022، چند هفته پس از برگزاری نمایشگاه CES به فروش رسید.

ویژگی‌هایی که احتمالاً در ساعت گارمین Epix Gen 3 شاهد آن خواهیم بود

گارمین Epix 2 و نسخه پرو همان ساعت‌های پرطرفدار و بروز این شرکت هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که جایی برای پیشرفت این سری وجود ندشته باشد. پوشیدنی‌های هوشمند با هر نسل جدید عملکردی بهتر را ارائه می‌دهند. این بدان معناست که می‌توانید انتظار ویژگی‌هایی مانند بهبود ناوبری، بهبود سلامت و ردیابی عملکرد، اعلان‌های پیشرفته‌تر، فضای ذخیره‌سازی موسیقی بیشتر، پشتیبانی بهتر پرداخت بدون تماس و موارد دیگر را داشته باشد.

با نزدیک شدن به معرفی رسمی Epix 3، انتظار می‌رود که چند مورد از قابلیت‌های آن فاش شود. ما این اطمینان را به شما خواهیم داد تا اخبارهای بیشتری را در مورد گزارش‌های رسمی این ساعت گارمین به شما دهیم. با این حال، برخی از ویژگی‌هایی که مشتریان گارمین انتظار دارند در ساعت ببینند   باشیم که می‌خواهیم ببینیم، از جمله عملکردی که مشتریان برای Epix Gen 3 درخواست یا پیشنهاد کرده‌اند.

شارژ خورشیدی

ساعت گارمین سری فنیکس 7 از شارژ خورشیدی پشتیبانی می‌کند، در حالی که در سری ساعت گارمین Epix 2 از شارژ خورشیدی پشتیبانی نمی‌کند. گارمین از یک لنز شارژ خورشیدی Power Glass استفاده می‌کند که برای طیف نور خورشید بهینه شده است و در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند سریع‌تر شارژ شود.

فناوری خورشیدی به حدی پیشرفت کرده که دیگر تنها یک حقه بازاریابی نیست و در واقع عمر باطری را بهبود می‌بخشد. این به ویژه برای علاقه‌مندان به فضای باز که مدت زمان طولانی را در محیط‌های دشوار سپری می‌کنند و به ویژگی‌های ردیابی و ناوبری قابل اعتماد نیاز دارند مفید است . این قابلیت برای کسانی که در مناطق آفتابی جهان زندگی می‌کنند بهترین است.

شارژ QI که از القای الکترومغناطیسی برای انتقال نیرو به دستگاه شما استفاده می‌کند، اخیراً در ساعت گارمین Vivomove Trend نیز معرفی شده. حذف سیم و جلوگیری از ساییدگی درگاه شارژ دستگاه شما از جمله مزایای شارژ Qi در ساعت‌های هوشمند است. علاوه بر این، قرار دادن ساعت هوشمند خود بر روی یک پد شارژ را راحت‌تر می‌کند. انتظار می‌رود هر دوی این قابلیت‌ها در ساعت اپیکس نسل سوم  گارمین باشد.

بلندگو و میکروفون برای تماس‌های تلفنی و دستیار صوتی

برخلاف ساعت Venu 2 Plus، گارمین Epix 2 فاقد اسپیکر و میکروفون است. گنجاندن این قابلیت در ساعت جدید اپیکس کارآمد خواهد بود. حتی اگر نسخه تلفن همراه ساعت وجود نداشت، می‌توان از آن برای پاسخ دادن به تماس بدون نیاز به بیرون آوردن تلفن هوشمند متصل از جیب استفاده کرد. ساعت Epix در حال حاضر فقط نام تماس گیرنده یا شماره تلفن را نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که تماس را از مچ خود ریجکت کنید. کمک صوتی نیز در سری Epix 2 نیز در دسترس نیست.

معیارهای عملکرد جدید

گارمین اخیراً پادشاه معیارهای عملکرد، Firstbeat Analytics را خریداری کرده است. این بدان معناست که در موقعیت عالی برای ادامه تولید کالاها قرار دارد. انتظار می‌رود گارمین در ساخت ساعت‌های جدید از آن استفاده کند.

سنسورهای اضافی

گارمین اصول اولیه سنسورها را به خوبی پوشش می‌دهد و تقریباً همه فناوری سنسوری را که در محصولات فعلی گجت‌های پوشیدنی موجود است را شامل می‌شود که شامل ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، تنفس و غیره است.

تنها تعداد کمی از ساعت‌های گارمین دارای ویژگی نوار قلب هستند. مسلماً نوار قلب در صدر لیست انتظارات ما نیست. اکثر مردم یک یا دو بار آن‌را مانیتور و مطالعه می‌کنند و سپس این ویژگی را فراموش می‌کنند. با این حال، قابلیت مفید و بروزی برای یک ساعت گارمین جدید خواهد بود.

سنسورهای دیگر نیز امکان پذیر است. به عنوان مثال، نظارت بر گلوکز، نظارت بر فشار خون، و نظارت بر هیدراتاسیون. آنها به احتمال زیاد به موقع برای Epix Gen 3 ساعت آماده نخواهند شد، بلکه برای Gen 4 یا 5 آماده خواهند شد. اما همیشه می توانیم امیدوار باشیم که آنها را زودتر ببینیم.

نسخه LTE

مدت زیادی است که منتظریم یک ساعت گارمین که می تواند به شبکه تلفن همراه متصل شود را داشته باشیم. گارمین با معرفی ساعت Forerunner 945 LTE تلاش‌های نصفه و نیمه‌ای برای رسیدن به قابلیت LTE برداشته است. با این حال، اینها نشان دهنده اتصال سلولی واقعی نیستند، زیرا نمی‌توانید تماس برقرار یا دریافت کنید. گارمین تاکنون از این قابلیت فقط برای پشتیبانی از ویژگی‌های ایمنی استفاده کرده است.